Brukervilkår for Skybert-pt.no

Hensikten med disse vilkårene er å beskrive tjenestene du kan kjøpe på Skybert-pt.no, og gjøre rede for det ansvar vi tar ovenfor deg som kunde, og hva vi også forventer av våre kunder. Vilkårene vil også vise avgrensningen av ansvaret Skybert-PT AS har knyttet til våre tjenester.

Personvern

Vår personvernerklæring forklarer hvordan vi håndterer dine personopplysninger og beskytter ditt personvern når du bruker våre tjenester. Ved å bruke tjenestene godtar du at vi kan bruke slike opplysninger i samsvar med gjeldende personvernregler.

Bestilling av reise

Skybert-pt.no har en bestillingsfunksjon hvor du enkelt kan bestille taxi og bussbilletter til faste ruter.

På Skybert-pt.no kan du bestille henting her og nå, eller legge inn en forhåndsbestilling.

Skybert-pt.no finner ut hvor du er ved hjelp av stedstjenester i din telefon eller datamaskin. Av og til kan det ta litt tid før posisjonen din finnes i kartet. Det anbefales derfor at du sjekker at henteadressen er korrekt før bestillingen gjennomføres.

Din bestilling sendes til biler som er i nærheten av hentestedet, og du vil normalt bli tildelt en bil med det samme. Unntak fra dette er ved forhåndsbestillinger hvor turen ikke tildeles før hentetiden nærmer seg. Andre unntak er ved ekstreme forhold som påvirker vårt tilbud, for eksempel ved trafikale forhold vi ikke rår over.

Tilleggstjenester

Ønsker du spesialtjenester som barnesete, allergibil, plass til rullestol eller andre tilleggstjenester, kan dette ikke bestilles på nett. Ring oss for å bestille dette.

Hvis bil ikke kommer

Ring oss på +47 40752662 dersom bestilt taxi ikke kommer i henhold til avtale. Vi forsøker alltid å kontakte kunder som ikke mottar bil som avtalt.

Hvis du ikke møter opp til bestilt bil

Når du har bestilt taxi får du et referansenummer. Når en sjåfør har akseptert turen og er på vei til deg, vil du motta en oppdatering om hvilken bil som er på vei. Dersom du ikke ønsker å motta SMS eller mail kan du kontakte oss og oppgi dette.

Hvis du bestiller bil og ikke møter opp som avtalt, kan drosjeeier kreve et bomturgebyr for tapt tid og kjøring til hentestedet. Det er ditt ansvar å møte opp slik at sjåfør lett kan finne deg. Vet du at stedet er vanskelig å finne kan du skrive dette i kommentarfeltet ved bestilling på Skybert-pt.no.

Når du bestiller på Skybert-pt.no vil sjåføren se telefonnummeret ditt på bestillingen, og du vil ofte bli oppringt av sjåføren som vil forsikre deg om at han er på vei og at du står på avtalt sted.

Ditt referansenummer skal stemme med det sjåføren oppgir ved henting. Sjåfør skal identifisere seg slik at kunden kan sjekke om han eller hun har fått riktig bil. Hvis du ikke tar den drosjen du har fått tildelt, får du en «kunde ikke møtt»-anmerkning. Dette gjelder også selv om du tar en annen Skybert-PT bil. Får du tre slike anmerkninger risikerer du å bli utestengt fra tjenesten. Opplever du å ha blitt utestengt og ønsker å få tilgangen tilbake, kan du ta kontakt med oss og be om dette.

Avbestilling av tur

Avbestilling av en forhåndsbestilling må skje senest 30 minutter før avtalt hentetidspunkt. Hvis turen ikke blir avbestilt innen denne fristen må du betale minstepris. Direktebestilte biler kan ikke avbestilles, og kunden må betale gjeldende minstepris for oppmøtet.

Prisberegning

Taksameterpris: Prisen du betaler i bilen etter at turen er kjørt beregnes i taksameteret. Prisen er løpende, og er basert på avstanden du har blitt kjørt, og tiden turen har tatt, i tillegg til en startpris. Tilleggskostnader kan forekomme. Les mer om våre priser her.

Vi tilbyr også makspris på bestillinger på Skybert-pt.no. Maksprisen du blir tilbudt ved bestilling beregnes ut fra estimert tid og kilometer for reisen fra henteadresse (A) til leveringsadresse (B), basert på korteste rute fra Google Maps. Maksprisen er den høyeste prisen turen din maksimalt kan ende på, men viser taksameteret en lavere pris ved turens slutt, er det selvfølgelig den laveste prisen du skal betale.

Ved makspristurer kjører vi deg så direkte som trafikkmessig mulig fra hentested til leveringssted. Maksprisen forutsetter at du står klar når bilen kommer, at turen går direkte mellom oppgitt hente- og leveringsadresse uten opphold eller stopp på veien, og at turen ikke inkluderer andre tillegg.

Betaling

Bestilling på Skybert-pt.no gir deg disse betalingsmulighetene:
– Betal taxien på forhånd via Skybert PT appen, eller via Skybert-pt.no
– Betal i taxien etter endt tur med kontant.

Betalinger for bestillinger

Du bestiller som vanlig på Skybert-pt.no. Du får valget mellom en makspris eller å la taksameteret gå. I bilen betaler du enten på forhånd via Skybert-pt.no, via appen vår Skybert PT, eller med kontanter.

Kvittering

Sjåføren plikter å gi kvittering for alle utførte tjenester, og alle beløp skal registreres i taksameteret. Dette kan enten skje ved at sjåføren skriver ut en papirkvittering i bilen, eller at du mottar elektronisk kvittering på Skybert-pt.no. Registrerer du dine betalingskort på Skybert-pt.no, vil du automatisk motta kvittering så lenge du bruker et registrert kort.

Reklamasjon

Du kan når som helst henvende deg på e-post til [email protected] for å få svar på spørsmål eller for å klage på en dårlig kundeopplevelse. Du vil få et automatisk svar med saksnummer når vi har mottatt din henvendelse. Vi har plikt til å besvare din klage innen tre uker. Sørg for å beholde saksnummeret i emnefeltet hvis du ønsker å kontakte oss videre i samme sak.

Vi dekker ikke tap som er forårsaket av forhold som er utenfor vår kontroll, slik som for eksempel trafikale forhold eller værforhold (såkalt force majeure).

Refusjon

Hvis du bestiller en bil, men ikke møter opp, kan vi kreve et bomturgebyr. Dette fordi det koster noe å sende en bil til en henteadresse selv om du velger å ikke benytte den bestilte tjenesten. Er det en særskilt grunn til at kunden ikke benytter bestilt bil vil dette kunne vurderes av vår kvalitetsavdeling.

Pengene blir refundert i sin helhet hvis passasjeren avbestiller en forhåndsbestilt tur innen 30 minutter før hentetidspunktet. Senere avbestilling kan medføre trekk tilsvarende ovennevnte bomturgebyr.

Har du forhåndsbetalt, men opplever at bilen ikke møter opp, blir reservasjonen vi har gjort på din konto kansellert, og beløpet vil ikke trekkes fra din konto. Skulle du likevel oppleve at beløpet trekkes må du kontakte [email protected] for å få hjelp.

Endringer i vilkårene

Vi forbeholder oss retten til å endre disse brukervilkårene. Endringer vil bli publisert på vår nettside.

Tvister og lovvalg

Disse brukervilkårene er underlagt norsk lov. Eventuelle tvister skal forsøkes løst i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, skal saken avgjøres av norske domstoler.

Kontaktinformasjon

Skybert-PT AS
Haukelivegen 633, 5582 Ølensvåg
E-post: [email protected]
Telefon: +47 40752662

 

Salgsbetingelser for Billetter til Buss og Taxi

 

1. Generelt

Disse salgsbetingelsene gjelder for alle kjøp av billetter til buss og taxi på vår nettside og eller app. Ved å gjennomføre et kjøp, aksepterer du våre vilkår og betingelser.

2. Partene

Selger:
Skybert-PT AS, org 833450182,
Haukelivegen 633, 5582 ølensvåg
[email protected] 40752662

Kjøper:
Den personen som foretar bestillingen.

3. Bestillings- og avtaleprosess

En bestilling er bindende når den er bekreftet av oss. Du vil motta en bekreftelse på e-post med detaljer om bestillingen.

4. Priser og betaling

Alle priser er oppgitt i Nok og inkluderer merverdiavgift (MVA). Betaling kan gjøres med Stripe,vipps,

5. Levering av Billetter

Billetter vil bli levert elektronisk til den oppgitte e-postadressen etter fullført betaling. Kjøper er ansvarlig for å oppgi korrekt e-postadresse.

6. Angrerett og refusjon

Billetter til buss og taxi er unntatt fra angreretten i henhold til norsk lov om angrerett. Refusjon gis kun ved kansellering av tjenesten fra vår side. Kontakt oss på [email protected] +47 40297273 for mer informasjon.

7. Endring av Bestilling

Ønsker du å endre din bestilling, vennligst kontakt oss så snart som mulig på [email protected] +47 40297273 Endringer er avhengig av tilgjengelighet og kan medføre ekstra kostnader.

8. Personvern

Vi behandler dine personopplysninger i henhold til vår personvernerklæring, som du finner under.

9. Ansvar

Skybert-PT AS tar ikke ansvar for indirekte tap eller skader som følge av bruk av våre tjenester. Vårt ansvar er begrenset til billettprisen for den aktuelle reisen.

10. Endringer i Salgsbetingelsene

Vi forbeholder oss retten til å endre disse salgsbetingelsene. Endringer vil bli publisert på vår nettside.

11. Tvister og Lovvalg

Disse salgsbetingelsene er underlagt norsk lov. Eventuelle tvister skal forsøkes løst i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, skal saken avgjøres av norske domstoler.


Personvernerklæring for Skybert-PT AS

 

Skybert-PT AS er behandlingsansvarlig for behandlingen av personopplysninger som beskrevet i denne personvernerklæringen. I denne personvernerklæringen forklarer vi hvilke typer personopplysninger vi samler inn og hvordan vi behandler dem. Denne personvernerklæringen gjelder for: http://skybert-pt.no/

Personopplysninger vi samler inn og behandler

Vi behandler følgende kategorier av personopplysninger:

  • Grunnleggende informasjon: navn, fødselsdato
  • Kontaktinformasjon: adresse, telefonnummer, e-postadresse
  • Konto- og profilinformasjon: innstillinger, preferanser
  • Betalingsinformasjon: transaksjonsinformasjon, betalingsmiddel
  • Kundehistorikk og kundeengasjement: bestillings- og leveringsopplysninger, handlekurvbevegelser, rabattkoder, lojalitetsprograminformasjon
  • Kundeaktivitet: lese- og handlingshistorikk fra appen, nettsidene eller elektronisk kommunikasjon vi sender ut, samt teknisk informasjon om enhetene du bruker
  • Informasjonskapsler

Personopplysningene samles i de fleste tilfeller inn direkte fra deg, eller de genereres i forbindelse med at du bruker våre tjenester og produkter. Når vi henter personopplysninger fra andre kilder, henter vi dem fra følgende kilder:

Hvordan vi bruker personopplysningene

  1. Levering av tjeneste/avtaleinngåelse: Vi bruker dine personopplysninger til å oppfylle våre avtaler med deg, for eksempel når du har bestilt et produkt eller en tjeneste fra oss.
  2. Administrasjon av kundeforhold: Vi bruker dine personopplysninger til å administrere vårt kundeforhold med deg, inkludert kundeservice, klagebehandling og feilretting.
  3. Analyse, forretningsutvikling og forbedring av tjenester: Vi kontinuerlig jobber med å utvikle og forbedre våre tjenester og produkter ved å analysere ulike former for personopplysninger.
  4. Tilpasset brukeropplevelse: Vi tilpasser brukeropplevelsen og kommunikasjonen til ditt kundeforhold ved hjelp av personopplysninger.
  5. Salg og markedsføring: Vi bruker personopplysninger til salg og markedsføring av våre produkter og tjenester, med mulighet for deg å reservere deg fra deler av denne behandlingen.
  6. Systemovervåking, feilretting mm.: Vi overvåker våre systemer etter feil og problemer, noe som kan innebære lagring og behandling av personopplysninger.
  7. Sikkerhet, avdekking av svindel og kriminelle handlinger: Vi behandler personopplysninger for å beskytte våre brukere og oss selv mot svindelaktivitet, misbruk og kriminelle handlinger.
  8. Overholde rettslige forpliktelser: Vi behandler personopplysninger i samsvar med andre rettslige forpliktelser, for eksempel regnskapsføring i henhold til bokføringsloven.

Dine rettigheter

  • Rett til innsyn i egne opplysninger
  • Rett til korrigering av personopplysninger
  • Retten til sletting av personopplysninger
  • Begrensning av behandling av personopplysninger
  • Protestere mot behandling av personopplysninger
  • Dataportabilitet

Dersom du har noen spørsmål gjerne ta kontakt med oss på [email protected]